isabellbrandstrom

2011-04-03
21:20:59

Köttbullar
Jag har gjort hemmagjorda köttbullar. Nästan helt på egen hand.
Jag lagar mat ganska ofta men vanligtvis använder jag alltid färdiga recept som jag har provat förut. Jag har alldeles för dåligt självförtorende i matlagning för att jag ska våga "höfta" ingredienser och komponera ihop nya smaker. Därför tänkte jag först göra biffar med färdig Biffteki-kryddblandning.

Dock var det egentligen mer köttbullar jag kände mig sugen på. M kan göra köttbullar, men M hade tagit en ledig kväll och kände inte för att ställa sig att laga mat. Så med suget efter hemmagjorda köttbullar fick jag mod och googlade fram ett random recept och skrev till några ingredienser så som vitlökspulver och kalvfond, tog lite, men bara lite hjälp av M för att tänka ut hur mycket av varje ingrediens som behövdes. Hade ingen aning om det skulle bli ätbart men tänkte att det fick bli det de blir och misslyckas jag så har Pinocchio utkörning. 

Stolt kan jag meddela att köttbullarna smakade jättebra!


60 stycken blev det


Hälften av dem, färdigstekta


Gjorde till och med brunsås

Kommentar:
#1: Sofie

Duktig tjej! :)

2011-04-03 @ 23:09:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: