isabellbrandstrom

2011-08-05
19:08:46

De vitrumpade fyrfotadjuren har stulit min sallat!

 

MIN SALLAT!?

Såhär ser min sallatsrabatt ut idag.. tidigare i sommar har den sett ut som på bilden nedan




Åt tacos ikväll med Anna o Hägga och tyvär fick det bli lite snålt med sallat. Igår fanns det massor av sallat kvar men idag är det rensat.. och det ser inte ut som om någon har  plockat upp min sallad för hand utan det ser mer ut som när en häst har tagit för sig utav grönbete. Å Eftersom vi ofta har rådjur på lägdan här brevid och M sett dem på gården för några dagar sedan så drar vi slutsatserna att det är dom där vitrumpade fyrfotadjuren som är tjyvarna.


 

TRERÄTTERS

Middagen hos Sofie igår var fantastisk. Tack så hemskt mycket Sofie! Middagen gick i Norrländskt tema, här har ni bilderna


Fördrink - Hästspark för en äkta norrlänning
Uppfriskande drink gjord på annanas- och apelsinjuice samt svartvinbärste





Förrätt - Ragat
Renskötarpanna med kantareller serveras på kavring






Huvudrätt - En knöl med knölar
Tjälknöl av älg serveras med potatisgratäng och kantarellsås





Efterrätt- Italiensk klassiker med skogens guld
Vaniljpannacotta med hjortronsylt



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: