isabellbrandstrom

2011-08-16
12:45:41

Hallon
Igår när M och jag gick på promenad såg vi att det fanns en hel del hallon längs skogsstigarna. Så idag tyckte jag, M och Johan att det var en bra idé plocka dem innan någon annan hinner före. Vi tog med oss hinkar och började plocka men ganska snart öppnade sig himlen och duschade oss. När vi kom hem var kläderna helt genomblöt, hallonen badade i hinken och skorna lär nog inte torka på några dagar. Fick placera M's mobil innanför BH:n för att den inte skulle bli blöt. min egen mobil glömde jag bort att jag hade i jeansfickan så jag får hoppas att den överlevt.
Vädergudarna är emot oss idag men har vi tur så räcker hallonen till en liten syltburk, får se efter att vi rensat dem.

Älskade busing är tillbaka. Jag gick ut och letade honom över hela byn igårkväll och hittade honom tillslut. troligtvis var han precis påväg tillbaka hem efter att ha varit och busat uppe i skogen. Idag busar katterna inomhus för att inte drunkna.





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: