isabellbrandstrom

2011-08-20
09:42:31

Rådjur och rensa jordgubbsrabatt
Började gårdagen med att schasa bort rådjur från salladsplantorna igen. Öppnade altandörren och skrek på matvraket som stod fyra meter bort med mulen nere i salladen. Inte springer aset iväg då heller utan vänder huvudet mot mig och stirrar med sina stora ögon. Jag blir lite förvirrad och stirrar tillbaka i någon sekund innan jag schasar igen och kliver ut genom dörrn. Då först springer den fräcka tjyven iväg. 


Ser ni henne?



Efter det åt jag en ordentlig  havregrynsgröt till frukost och gav mig iväg ut i bushen hem till Mormor o Morfar.(mormor står och hytter med näven på bron, hon är inte så förtjust i kameror)


Hjälpte mommo att rensa hennes otroligt vildvuxna jordgubbsland (ser ni vilken del som är rensad?) och plocka några liter trädgårdshallon.



Nypotatis och kallops bjöds det på till middag


Måste hinna med att hjälpa till fler dagar i höst. Ta in potatis från potatislandet, rensa alla bärbuskar och säkert en hel del annat.  Men det blir en annan dag. Nu ska vi bege oss in till stan och handla kläder inför kvällens kalas.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: