isabellbrandstrom

2011-02-14
07:56:19

Alla Hjärtans dag och Emil i Lönneberga
Glad Alla Hjärtans Dag!  =)

Att det var denna dag idag var enda anledningen att jag faktiskt klev upp idag. Jobbade till sent igår och lagade middag först vid midnatt. Efter det har jag gjort många tappra försök att sova men monsterkatterna har slagit till igen inatt. Eller monsterkatten i singular närmare bestämt. Kära Elsa har lekt Emil i Lönneberga hela natten och har många täljda trägubbar på sitt samvete. Jag har fått klättra efter henne hela natten för att hon inte ska riva inredningen och fastna i lådor. Vaknade även av att M kved av smärta efter att Elsa tagit språng från en av de övre hyllorna och landat på ett väldigt känsligt ställe.

EEEEEEEEEEEEEEEELSA!!! .. Du käre lille snickarbod här kommer jag igen, nu är det brottom kan du tro, nu är det klippt igen.


När väckarklockan sedan ringde fick jag knappt upp ögonen. Tror även att jag kan ha smittats av den där förkylningen som alla runt omkring mig har haft. min röst var inte särskilt vacker och näsan var ur funktion. Sedan kom jag på att det var Alla hjärtans dag idag och då blev jag lite piggare.

M o Jag bestämde oss av alla dessa anledningar för att stanna hemma idag och bara mysa och äta gott. Vi plockar ut varsin skolk-dag idag (Vet ni om att man faktiskt kan göra så i Norge? Det är sant! Man har ett visst antal skolk-dagar per år att använda) Tycker att vi borde införa detta i Sverige också.



Mitt allahjärtansdagkort till M


Kommentar:
#1: Ida

Låter härligt med en skolkdag! Bra initiativ!

Jo, vi måste diskutera vårens scrapbook projekt!

Ring mig på mobilen!!

2011-02-14 @ 09:02:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: