isabellbrandstrom

2011-06-13
13:58:21

No more sugar!
Jag har hittat lösningen på mina sockerberoendeproblem! Jag fick ett tips av några arbetskollegor att det finns på vanliga matvaruaffärer en tub med brustabletter som minskar sötsuget. Tänkte att det inte skadar att prova så jag åkte och köpte. 

Tro det eller ej, dom fungerar! Eller ja, det kan ju vara plasebo också men beroendet är borta så jag är nöjd hur som helst. Johan Hamberg tänkte vara snäll och bjuda på glass när vi var på affären igår så han frågade vilken sort jag ville ha och jag svarade: Ingen (!?!?!?!) Och jag blev inte ens frestad när grabbarna åt upp sina daimstrutar i bilen. Daimstrut med päronsmak är för tillfället min favoritglass så jag är chockad och stolt att jag kunde låta bli utan några problem.

Enda gången jag blir sugen på glass, godis och kakor nu är när jag väntat för länge med de vanliga måltiderna, som just nu när jag inte ätit lunch. Om jag bara äter mat regelbundet så kan jag nog bli kvitt mitt beroende.


Kommentarer:
#1: Ida

Det som mest troligt har tagit hål på ditt sockerberoende är säkert magnesium och kalium som finns i de där tabletterna. I stället för att köpa dessa till överpris skulle jag rekommendera dig att köpa kalium och magnesiumtabletter på apoteket...

2011-06-13 @ 15:13:48
#2: Isaflisa

Nä, det är krom och tabletterna är jättebillig och jättegoda så jag behöver inte byta ut dem.. dvs om det inte finns starkare kromtabletter på apoteket. Märkte igår att dom håller inte hela dagen, om jag tar en på morgonen räcker den under dagen men inte på kvällen.

2011-06-14 @ 10:42:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: