isabellbrandstrom

2011-06-02
15:56:36

Rasist Bigge
Birger har fått för sig att han är rasist nu också. Jag som trott att Birger är en sån katt som älskar alla, han brukar ju gå fram och hälsa på alla han ser. Men tydligen har jag haft fel. För när det gick förbi en person på vägen här utanför, troligtvis med afrikansk påbrå då han var väldigt mörk, kröp Birger in i en buske och reste ragg.. han följde mannen med blicken och började morra. Och när mannen kom allt för nära blev Birger rädd och sprang hem med svansen mellan benen.

Tycker att det verkar lite konstigt att katter skulle bry sig om någon skillnad på människors utseendet. Får hoppas att det bara var någon tillfällighet. Det är ju pinsamt annars.


Ja, jag kan ju gissa vad Birger röstade på för parti i senaste valet.


Kommentarer:
#1: So

Men Bigge! Fy dig! Hahahah

2011-06-02 @ 16:17:11
#2: emma

Eller så kände han bara av personen i fråga, djur kan ju känna rätt mycket hur någon är. Så jag tror knappast att han är rasist.

2011-06-02 @ 19:30:24
#3: Sandra

Jo då, djur kan vara främlingsfientliga, jag har hört om manshatande hundar och djur som är fientliga mot andra djur av samma art, men en annan färg än de själva. Kanske har en person med mörk hud råkat trampa bigge på svansen när han var kattunge. De behövs inte mycket mer än så.

2011-06-03 @ 14:52:34
#4: isaflisa

Aha.. ja, Vi ser väl om det upprepar sig nästa gång. Ska hålla lite koll på min odåga till katt.

2011-06-03 @ 18:18:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: