isabellbrandstrom

2011-06-03
16:25:54

Streptokocker
Hade feber inatt.. upp mot 39 grader och så ont i halsen att jag inte kunde andas. Men mot förmodan var jag rätt pigg imorse och åkte och jobbade. Vet inte om det var en bra idé att chansa, jag får be till gudarna att jag inte råkat smitta någon av patienterna men om jag inte jobbat så skulle de heller inte hunnit hitta en ersättare.

Efter jobbet åkte jag till VC, de hittade inga säkra bevis på att det var streptokocker men de gav mig ändå kåvepenin för säkerhetsskull.

Fortfarande relativt pigg, tror inte jag har någon feber men har rinnsnuva och är torr i halsen, känns som jag ätit en deciliter sand. Sitter nu i Billsjö där vi snart ska börja grilla till middag. Läkaren har sagt att jag får jobba imorgon om jag inte har feber inatt.


Kommentarer:
#1: Sofie

Gör du ikväll gumman? Grabbarna ska se på fotboll och jag har ingen att leka med :P Hehe

2011-06-03 @ 16:39:05
#2: isaflisa

På egen risk att umgås med mig, men du är också välkommen till oss..=) Kram

2011-06-03 @ 18:10:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: