isabellbrandstrom

2011-06-04
13:54:07

Tanten från Psyk

Tanten är tokig i huvudet. Hon måste ha rymt från ett psykhem. Precis när jag släppte ut mina katter börjar hon skrika från balkongen åt dem att de ska försvinna från rabatten. Jag ställer mig så att jag ser henne och säger till henne att det är mina katter och dom får vara här så mycket dom vill.

Tanten: Du inte bor här

Jag: jo jag bor här och det här är mina katter, dom bor också här

Tanten: Vart dom mörkhyade som bor här? 

Jag: Dom har flyttat och nu är det jag som bor här (det har inte ens bott mörkhyade i våran lägenhet

Tanten: Du inte lura Jag bott i Sverige länge.

Jag: men nu är det så att jag bor här, jag äger denna lägenhet och detta är mina katter så du låter dem vara ifred. 

Tanten går in och stänger dörren


Påväg till bilen för att hämta en blomma jag fått.

Tanten skriker åt mig : Du kan fara åt helvete, du bor inte här. 

Jag: Du säger inte till mig att fara åt helvete, jag bor här och har lika mycket rätt som dig att vara här.

Tanten: Är du avundsjuk på mig?

Jag: Varför skulle jag vara avundsjuk på dig?

Tanten: Jag har snyggare karl

Jag: Ursäkta vad sa du?

Tanten: För jag har snyggare lägenhet.

Jag: Men nu får du ge dig, Nu får du bete dig som folk och sluta stå och skrika ut igenom fönstret.

Tanten: Sköt ditt!

Jag: Ja om du sköter ditt så ska jag sköta mitt.

Tanten : Far åt helvete! Stänger fönsterrutan


Kommentarer:
#1: Sandra

OMG Asså, de måste vara något gravt fel på henne. Hur gammal är hon?

2011-06-04 @ 15:08:11
#2: Mickaela

Jisses! Kolla katterna när dom är ute bara så att hon inte "schasar" iväg dom! :S

2011-06-04 @ 16:18:54
#3: sofia

Hahahahaha! Vilket miffo! Trevlig granne får jag säga. Men lite kul är det allt ;)

2011-06-05 @ 12:06:22
#4: Isaflisa

Hon är väl kring 60 år. Ja, jag är helt säker på att hon spenderat många år på psyket i sina dagar och att hon nu fått prova vara utan medicinerna. Är ju lite rädd att hon ger sig på katterna eller att hon kommer vara otrevlig mot våra gäster så att dom tycker det är obehagligt att komma hit.



Har glömt att berätta att hon igår även stod och pekade finger åt bilarna som åkte förbi...

2011-06-05 @ 14:33:34
#5: Anna

Vad är det för fel på kvinnan? Vilken crazyperson liksom, jisses. Hon borde åka direkt in igen.

Men tur att de flesta du känner har lite skinn på nästan och kan tala emot henne om hon börjar.

2011-06-05 @ 23:47:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: