isabellbrandstrom

2011-03-24
14:36:38

Nyckelringar
Mitt nya tidsfördriv är nu att göra nyckelringar. Igår virkade jag en lila Mario-svamp och idag när jag och sofie var på stan hittade vi billigt virkgarn för att brodeributiken har utförsäljning och sedan har vi köpt nyckelringar, kedjor och metallringar så att vi kan göra våra egna nyckelringar från scratch. 

Länge, länge har jag letat efter ögon att sy fast på mina virkade figurer, sådana svarta runda ögon som dom har i amigurumiböckerna, men har inte vetat vart jag ska leta. Nu var lyckan framme när jag letade bland knapparna i brodeributiken. Jag blev så lycklig att jag slog på stort och köpte hela röret med knappar.. för endast 50 kr fick jag dem! Hemskt synd att brodeributiken stänger ner men tur i oturen att jag kan handla billigt.


Nyckelringssvamp


Ögonknapparna, virkade även in en av dessa inuti svampen så att jag kunde fästa kedjan i haken, då kan kedjan aldrig lossna


Kommentar:
#1: Linnea

Vilken söt en, jag lägger gärna in en beställning på en liten nyckelring när du har tid. =)

2011-03-24 @ 15:25:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: