isabellbrandstrom

2011-05-26
10:19:49

Flow
Nu jävlar har jag legat i med sömnaden. Jag hamnade i någon sorts trans.. måste ha varit flow.. 

(Direkt kopierat från min fantastiska klasskamrat Anna Dahlqvists rapport) Flow är ett begrepp som den ungerska proffesorn i psykologi, Mihaly Csikszentmihalyi har myntat. Det innebär att en person är helt inne i det den gör. Personen har ett bestämt mål och strävar mot det utan att bli frustrerad under tiden. Allt flyter på som det ska. För att uppnå ett tillstånd av flow krävs det ett bestämt mål och att vägen att nå målet inte är alltför utmanande för att personen ska ge upp. Det får inte heller vara så lätt att personen tappar intresset.

Från 8 i gårkvälltill 3 i natt i hann jag sy nästan hela väskan, Fattar inte själv hur jag kunde hinna så långt på bara 8 timmar. Briljanta idéer kom på löpande band och allt bara löste sig som jag ville. Nu saknas bara dragkedja upptill och och handtag så är den Skotsk-inspiredade väskan klar! Enda förklaringen till att jag hann så mycket måste ha varit ett tillstånd av flow. 



Kommentar:
#1: stefan

ser ju inte så dum ut :)

2011-05-26 @ 10:46:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: