isabellbrandstrom

2011-05-31
00:38:58

Viol
Låång dag idag. Det gick bra på utställningen. Stressigt att ställa iordning allt inför men till slut så. När väl utställningen drog igång hade vi inget alls att göra så jag och Stefan åkte ner på stan. Stefan behövde några detaljer till en av väskorna som stod på utställningen utan väskband och jag behövde torrshampo. Blev törstig på stan så vi gick för att köpa coca cola.. i en godisbutik.. med alla sorters gotta man kan tänka sig.. Med flera olika sorters violgodis.. Neeej tänkte jag, men det var för sent. Jag som försöker bli kvitt mitt godisberoende tänkte bara plocka några styckna.. Kom ut med en hel påse och åt tills jag fick ont i magen. Och efter det åt jag mer.

Hej jag heter Isabell och jag är sockerberoende!

Finns det inget hjälpmedel för att bli av med sockerberoende? Mot nikotinberoende finns det plåster, tuggummi och allt möjlig, men ge mig något så jag kan sluta med socker! jag behöver hjälp!



Svag för nya sorters godis, och allra helst de med violsmak



Kommentarer:
#1: Mickaela

Jag tror tyvärr att enda sättet (som inte medför att man blir beroende av något annat såklart) är att sluta helt. Med en tanke på att man inte avstår utan att man är värd att inte äta godis. Vända runt på pannkakan så att säga- Alltid lättare att belöna sig själv än att avstå. :)



Godis har jag aldrig varit så beroende av, min akilleshäl däremot är glass... ;)

2011-05-31 @ 11:17:38
#2: Anna

Det finns faktiskt kliniker där man behandlar för sockerberoende. Socker-rehab kanske vore något? :P

2011-05-31 @ 22:00:05
#3: Isaflisa

Sluta helt är svårt.. och lite socker vill jag ju kunna äta. Får hoppas att jag blir vuxen en vacker dag och växer ifrån godis.

2011-06-01 @ 19:48:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: