isabellbrandstrom

2011-10-06
18:52:34

Kurragömma med kursansvarig

Idag har jag varit på universitetet och tentapluggar med studiegruppen. Tentan som skulle skrivas imorgon blev ju som sagt uppskjuten.. vi vet fortfarande inte om vi får välja onsdag eller lördag som skrivdag eller om det blev röstning och bara en av dagarna gäller.  Vi tänkte att vi skulle fråga kursansvarig men det var lättare sagt än gjort.

Vi började i naturvetarhuset där pedagogiska instutitionen brukar hålla till.. där var alla kontor helt tom, inte en pärm kvar så vi gick till NV’s husservice och frågade vart de flyttat någonstans. Humanisthuset var direktiven så vi promenerade till hums husservice. Väl där blev vi vidareskickad till tredje våningen i beteendevetarhuset. På tredje våningen fick vi höra att vi tack och lov var i rätt hus men på fel våning så vi gick ner och hittade tillslut våra lärares kontor.  Självklart var lyset släkt och kursansvarig inte på plats. Men en annan ansvarig lärare hade sitt mobilnummer utanför tavlan vid sitt kontor så vi provade ringa.  En man vid namn Gösta svarade och hade ingen aning om vad jag pratade om.. läraren hade nämligen skrivit sitt mobilnummer fel.

Vi gick tillbaka till tredje våningen för att se om någon annan kunde hjälpa oss.. Tyvär visste ingen någonting om tentan men berättade att kursansvarig var sjuk.  Tillslut fick vi tag på ett till nummer till den andre läraren men han svarar inte och har heller ingen röstbrevlåda.  Där gav vi upp vårat letande.

På vägen hem från Umeå ringer den här andre läraren upp men har absolut ingen koll på tentan men berättar att han vet vart kursansvarig är.. i Göteborg...


Kommentar:
#1: sofie

tjenare tjenare! jag hjälper gärna till! det skulle vara jätte kul! jag har aldrig testat att fläta så förut, men som tur är har jag hela måndag och torsdag som jag kan träna på isf.( tror jag) kan dessutom fråga mina lärare om lite tips!^^

men vilken dag isf tror du? min klass och tvåorna ska ha klassfest på fredag, så jag kanske är lite seg på lördag förmiddag, men annars funkar det bra för mig därifrån! hör av dig, kraam!

2011-10-06 @ 19:22:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: