isabellbrandstrom

2011-10-20
08:48:36

Xperia ray
Igår hade jag bestämt mig för att det blir en xperia ray.. Då blir avbetalningen på mobilen 130kr/månaden, 98 kr i abonnemangsavgift med telia max 25 mobilsurf och cirka 100 kr i samtalskostnader (dvs om jag lyckas ge tusan i mina maniska spamringningar till telefonsvar när mina vänner inte svarar i telefonen på dir) 327kr blir då min totala mobilräkning varje månad. Jag önskar att jag hade haft lite tid över igår, för då skulle jag ha gått in på telia och köpt xperian och jag hade inte behövt fundera mer. Men jag väntade för länge och nu har jag fått kalla fötter igen. 

Jag sliter mig i håret. jag vet att jag inte har råd med den nya Iphonen och jag vet att jag kommer bli nöjd med en ray men ändå finns det någonting inom mig som inbillar sig att det kommer komma ut ett extremt super-jättebra erbjudande tillsammans med Iphone 4s där jag får mobilen snuskigt billigt och det därför inte blir så mycket dyrare per månad jämfört med experian. 
Jag måste inse att det är ett önsketänkande och att jag inte under några omständigheter kommer få tag på 4s:en för under 300kr/månad i avbetalning. Så är det värt att ta sig råd till 200 kr extra i månaden för att få Iphonen istället? Varför är det värt det? Varför verkar alla andra tycka att det är så galet värt det? Vad är det för hemlighet Iphonen bär på som alla som inte är ägare av Iphone inte ser? Skulle jag bli besviken om jag köpte Iphonen nu bara för att jag kommer ha galna förväntningar på den? att den kommer göra mitt liv till en dans på rosa skimrande moln. kommer jag få ta del av den där hemligheten eller kommer jag inte se den. Skulle jag som aldrig haft en smartphone ens märka någon skillnad på dessa två mobiltelefoner?

Vad händer föresten om jag tappar sönder Iphonen det första jag gör? Spräcker skärmen på den redan under första veckan. (skulle faktiskt inte förvåna mig om jag lyckas med det)

Här sitter jag och spekulerar för mig själv tills jag blir tokig!! Funderar fortfarande på att ge upp och istället fria till min nuvarnade samsungmobil som jag fick för 399kr efter att ha frågat efter det billigaste skräpet i affären. 



Kommentarer:
#1: Louise J

Jag funderade åxå på en Ray. Var in igår för att köpa den, men kom ut med en arc s istället :-P köpte min på plats för ca 3700 Ray på plats kostade 3100. ;-) Kram

2011-10-20 @ 11:12:30
#2: Sofie

Du kan aldrig komma högre än 200:-/månaden på avbetalningen på iPhone bara så du vet :) Men du ska lyssna på magkänslan och göra det som känns bäst. Anledningen till att jag förespråkar iPhone är inte för att den bär på någon magisk hemlighet utan för att det är en bra och stabil telefon. Fungerar alltid utan problem, hänger sig inte, laggar inte och bla bla bla. Sedan kan man inte ställa till med något själv med iPhonen heller. Men det är klart att en android är billigare..

2011-10-20 @ 11:20:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: