isabellbrandstrom

2011-10-26
07:07:21

Sandra
Min älskade systeryster Sandra! vad skulle jag ha gjort om jag inte haft henne? Vi träffas och umgås allt för sällan men istället ringer vi varandra några gånger i veckan och kan ha milslånga samtal, om utbildningen, livsfilosofier, husdjur och mycket annat. Henne kan man ringa närsomhelst om vad som helst, när jag har panik, när jag har ångest, när jag bara har tråkigt eller bara måste dela mina tankar med någon. Då ställer hon upp och lyssnar och löser alla mina världsproblem och muntrar upp mig. Hon löser ofta mina problem genom att få mig att förstå att jag egentligen kan svaren själv. Om det är hennes fem år av pedagogik som ligger bakom det eller om det bara är en medfödd begåvning vet jag inte men bra är det iallfall. Sandra är min hjälte!

Precis som det ska vara mellan syskon så har vi våra duster hon och jag ibland, vi kan bli riktigt arga på varandra och skrika i telefonluren. Men alltid vet jag att vi kommer bli sams igen. Syskonkärlek heter det.

Jag älskar min syster, utan henne hade jag inte varit där jag är idag. Puss på dig Syss!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: