isabellbrandstrom

2011-09-19
14:17:22

Falskt samtal
Har glömt att berätta att jag köpt en ny mobiltelefon. Gick in på en affär och bad om den billigaste telefon dom hade och fick då en rosa liten samsung. Eftersom batteritiden på min gamla telefon hade ungefär 6 timmars standbytid och trasig larmfunktion så var jag tvungen att "byta upp mig" . (Utan larmfunktion och batteri är jag ju farligt nära att vakna i stockholm om jag somnar i ybussarna påväg hem från Umeå)

Nya mobilen har ingen kamera, ingen musikfunktion och knappt någon skärm.. MEN den har en falsk samtalsfunktion. Jättebra att aktivera så man kan slippa iväg från ett viktigt möte stod det ungefär på förpackningen.. jag undrar bara.. finns det möten där det är helt okej att råka ha ljudet på på mobilen och svara i telefonen för att sedan kunna säga: Ursäkta, detta är ett mycket viktigt samtal som jag bara måste ta just nu! Nä, jag kan inte komma på en riktigt vettig situation som man bara kan komma undan genom ett räddande samtal från mobilen. Tyvär mobilen jag tycker att denna funktion är en aning onödig faktiskt. Men den gav mig ett otroligt roligt skratt när jag läste om den. 

Längtar till Iphone5 kommer ut så jag äntligen får en vettig mobil. En smartphone, jag längtar efter att bli beroende av Wordfeud och att få spela spel medan jag sitter på toan. Jag vill också kunna googla med bara några knapptryck och jag vill kunna ställa in Gps:en och slippa gå vilse! Jag vill också vara en av de alla som äger en smartphone!!



Skräp


Iphone cravings


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: