isabellbrandstrom

2011-09-13
16:28:28

Pilgiftsgroda
Det känns ungefär som om jag skulle ha kelat med en pilgiftsgroda! Fingrarna är helt igenom giftiga, haha. Fast jag glömmer bort det hela tiden och kliar mig i ansiktet och på armarna så jag får utslag och blir illröd. Tror jag ska rita svarta prickar uppe på mitt mintgröna nagellack så att jag blir påmind. Igår fick jag äta ost och kex med plasthandskar för jag var rädd att få allergiutslag i halsen. Tycker att "giftet" borde gått ur huden för länge sedan nu eftersom jag inte kommit i kontakt med plasten på ett dygn.. Weird

Har köpt receptfri allergimedicin men tyvär hjälper den inte särskillt mycket, om ens något. Hydrokortisonsalva dämpar heller inte utslagen märkvärdigt. Men jag har en tid på VC imorgon 9.45 och då tänker jag be dem om en remiss till hudanalys i Umeå som min halvsyster Ida tipsat mig om. Hoppas att dom inte har lång väntetid bara.

Nu är jag "ledig" fram till Måndag, skönt att få jobba hemma ett tag. Tänker faktiskt försöka jobba stenhårt. Jag ligger redan efter för att jag fortfarande inte fått min beställning av kurslitteratur men nu har jag fått låna boken av en klasskamrat och ska därför jobba så mycket jag kan dessa tre dagar, då kanske jag hinner med lite helg efteråt om jag har tur.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: