isabellbrandstrom

2011-09-26
11:23:57

GnällBirger och DregelElsa
Birger blir värre och värre på morgonen. Han börjar runt sju med sitt gnäll, gnäll om "att det är mest synd om honom i hela världen, han tycker att vi inte bryr oss om honom, att han är hungrig, han har tråkigt och mamma och pappa är dum!" Ja det låter verkligen som att han drar en lång jäkla ramsa i sitt otroligt långa jamande. Jag begriper inte hur luften från den där lilla kattlungan kan räcka så länge utan att han måste ta en andningspaus.

Samtidigt flyger M upp ur sängen och vrålar någonting med äcklig katt och Elsa slungas iväg upp i luften tillsammans med M's täcke. Då får jag höra att M vaknat av att Elsa dreglat i munnen på honom.. i munnen! hon har stått med huvudet ovanför honom medan M i sömnen klappat henne och när Elsa tycker att livet är riktigt mysigt så kan hon inte hjälpa att hon dreglar en skvätt.

Jag kliver motvilligt upp och ger katterna mat och snubblar sedan yrvaket tillbaka till sängen eftersom jag har sovmorgon till tio. Skyndar att somna om för jag vet att efter ungefär tio minuter har katterna ätit upp maten och är påväg tillbaka för att fortsätta terrorisera husse och matte. Denna gång genom att säga "att det är mest synd om dem i hela världen, mamma och pappa bara sover och katterna aldrig får vara utomhus". I min vilda fantasi tror jag att om jag bara hinner somna helt så kommer jag vara i så pass djup sömn att jag inte kommer vakna av katternas hyss. Men det är helt omöjligt att inte vakna när Birger ställer sig med tassarna på sängkanten och jamar en decimeter från mitt öra. Jag gör ett försök att fånga in katten under täcket och tvångskelar med hon i hopp om att han ska tycka "åh vad mysigt detta var, jag kanske kan somna en stund" men icke, på morgonen finns ingen tid för gos utan all energi ska läggas på att tjata om att få gå ut.

I somras kunde vi bara öppna altandörren så att katterna kunde gå ut och in som de bahagade och då blir Birger nöjd och låter oss vara. Men nu är det för kallt utomhus för att dörren ska kunna stå på glänt och jag vill inte att katterna ska vara utstängd i flera timmar.
What to do? 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: