isabellbrandstrom

2011-09-16
22:31:49

Flitig husfru eller lat student?
STUDIER

Idag har jag antingen agerat väldigt flitig husfru eller så har jag bara undvikit studierna, det beror lite på hur man ser det. Efter att jag kom hem från tandläkaren har jag dammsugit, skurat, dammtorkat, tvättat, diskat, sopsorterat, tankat bilen, sorterat klädgarderoben, handlat och lagat kycklinggryta. Helt otroligt hur mycket det finns att städa och dona just när man har skolarbete som ligger och väntar på att man ska bli klar, ehe.

Efter middagen hade jag dock inga fler undanflykter och nu har jag kommit ikapp det jag planerade att läsa innan helgen. Har märkt att jag studerar mycket bättre under kvällstid. Jag får ge upp att försöka sitta under dagarna och traggla, jag bara somnar eller tappar koncentrationen. Nu är det kvällsarbete som råder framöver när det gäller läsning.

HIGH COAST SCRAP

Imorgon ska jag och Sofie på vår första träff med High Coast Scrap! Längtar! Ska bli jättekul att få se hur alla andra scrapbookar, vilka olika stilar och metoder de använder mm. Det jag fasar över är hur vi ska frakta vårat material från något parkeringshus till övervåningen på Café UH utan att få ryggskott?? Hmm.. skottkärra? kundvagn?

(Haha, ser framför mig hur jag och sofie iförd svarta rånarluvor stövlar allt vi kan med varsin kundvag iväg ifrån hemköp och kassörskan jagar efter hack i häl med näven i vädret) (Ser även hur vi med förtur som har kundvagnar hoppar på vagnarna och rullar ner mot hamnen och räcker ut tungan till kassörskan som får ge upp jakten)

Nä, förlåt, lite väl övertrött är jag nog, dags att sova för idag tror jag. Nattinatt!



Tror inte att jag visat denna som Anna fick nu när hon fyllde år


Kommentarer:
#1: Ingela brändström

Uppenbarligen uppfyllde du alla dina förväntningar på dig själv då du hann med allt. Bra jobbat.

2011-09-17 @ 07:26:10
#2: isaflisa

ja, jag gjorde ju det till slut.. hehe :P

2011-09-17 @ 22:03:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: