isabellbrandstrom

2011-09-23
11:21:18

Visdomständer och fler smycken
TANDLÄKARBESÖK

Idag har jag varit i Bjästa hos Tandläkare Per. Han har dragit ut två av mina visdomständer idag, så halva mitt ansikte är bedövat och jag kan inte prata för jag inte riktigt känner vart min tunga befinner sig. Tänderna satt fast som excalibur i sten, och det kändes som hela käken var påväg lös när han slet. Men efter att ha böjt och bänt och knakat och sprakat med tre olika tänger så ploppade dom ut. Nu har det börjat pirra i läppen och jag har redan fått tillbaka känseln i örat så inom en timme är bedövningen nog borta.

Egentligen skulle jag bara dra en tand idag men jag bad om att få göra två på samma gång så slipper jag göra om proceduren med bedövning fler gånger än nödvändigt. Jag behövde inte klyva tänderna så jag tror inte jag kommer få några infektioner eller så, det fick jag inte sist heller när jag drog första tanden. Sedan blev det mycket billigare än vad jag trott att det skulle bli. Sammanfattningsvis gick det jättebra och jag är nöjd, min tandläkare är klart den bästa i Övik. 

Fjärde tanden återstår och den blir jag av med den 11:e oktober.





SMYCKEN

Igår åkte grabbarna till arenan och såg matchen och då passade jag, Sofie och Anna på att umgås och pyssla. Gjorde ett armband med matchande örhängen till Anna och ett rosa/svart armband till min egen smyckessamling som börjar bli rätt stor nu. Jag får nog lov att börja sälja smycken nu innan jag drunknar i dem.


Bild stulen från Annas blogg

 


Kommentar:
#1: Sofia

Vad skönt att det verkar ha gått bra och du slapp klyva iaf! En kompis fick göra värsta operationerna på båda sidorna för att dom växt neråt istället. Jag trodde att jag inte hade fått några visdomständer eftersom jag inte hade märkt något. Men det hade jag visst, så jag är vuxen jag med tydligen ;).

2011-09-23 @ 12:41:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: