isabellbrandstrom

2012-04-05
17:58:06

Guld
Jag köpte en ny klocka idag, min förra har sekundvisaren ramlat lös på och kilats fast mellan de andra visarna så att klockan har stannat.
Då jag har haft klocka på armen i princip hela mitt liv har jag därför haft panik nu när jag har varit utan. Jag bara måste ha tillgång till klocka hela tiden, klockan blir som en slags trygghet. Jag blir sjukt stressad om jag inte har en klocka i rummet, för jag bara måste ha koll på tiden. Och mobilen är för krånglig att plocka upp ur fickan varje minut jag känner att jag behöver försäkra mig om att tiden inte har sprungit iväg.

Jag köpte en guldfärgad klocka denna gång.

Jag har aldrig gillat guldfärg förut, alltså gult guld, jag har alltid varit mer för vitt guld och silverfärgat. Men något har hänt.. Nu äälskar jag gult guld, det är sjukt snyggt! Varför har jag inte sett det förut? Är det bara modet som har ändrats och influerat mig att gilla gult guld, så att detta bara är en tillfällig övergång? Eller kommer jag fortsätta gilla gult guld? Jag vet inte.

Samma sak har hänt med skinn. Förut var det endast svart skinn som gällde för mig, på skor, på jackor, på väskor. Nu har jag flera gånger kommit på mig själv med att dregla över väskor och skor i brunt skinn. Blir dock sådan kontrast att bära både svart och brunt skinn samtidigt att jag inte skulle kunna köpa bara exempelvis en väska, för då skulle jag också behöva byta ut min svarta älskade skinnjacka och mina svarta skor. Hur ska man få ekonomi för det som student? Vilket ilandsproblem jag har, ehe.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: