isabellbrandstrom

2012-04-10
17:03:09

Gym och kvarg
Körde ett ordentligt pass på gymmet idag, så skönt att komma igång igen. Gymmade ingenting under förra veckan, och inte tillräckligt veckan innan det. Var ju dock ute och sprang en del istället.. men gymmet känns ändå som den viktigaste träningen. Jag behöver bygga upp muskler. Snart tre månader sedan jag skaffade gymkortet nu men jag har redan börjat känna hur mycket enklare vardagen blir med några fler muskler. Bara en sådan sak som att jag kan ligga på rygg längre stunder nu när jag ska sova.. det har inte min rygg klarat förut, jag har alltid behövt ligga i framstupa sidoläge. Att kunna bära matkassarna utan vidare ansträngning. Att kunna stå och gå med bra hållning (dvs utan att svanka). Alla problem jag haft med att knäna och axlarna halvt glider ur led har försvunnit helt sedan jag började träna.

Små saker, men ack så värdefulla. Känner mig inte bara fysiskt starkare, utan även psykiskt. Älskar att gymma.
Ett problem jag haft under denna tid är dock att jag inte fått i mig de kalorier jag behöver de dagar jag tränar. Har inte fattat hur det ska gå till att få i sig tillräckligt. Jag äter mycket större portioner självklart, men inte tillräckligt, och inte rätt mat. Jag behöver protein, mängder av protein så att kroppen har något att bygga musklerna av. Absolut minst 100g rent protein per dag (stränga bud från svågern). Jag vill ju inte att träningen ska ha varit förgäves, eller att kroppen ska börja äta upp de stackars muskler byggt upp. Nu tar jag tag i saken och börjar äta kvarg till mellanmål. Har köpt in några burkar nu och det är faktiskt gott, sålänge man blandar ut det med Funlight. Smakar ungefär som philadelfiaost, kan säkert ha det på mina finnkrisp på morgonen med.


Kommentar:
#1: Teresa

Jag använder kvarg till nästan allt. Det passar utmärkt att göra tzatziki på! Annars brikar jag ha det i mina tofupajer eller för att blanda ut lillens yogurt (även barnyogurtar innehåller oerhört mycket socker). Valios laktosfria tycker jag smakar bäst - Den har 1-2gr mer protein också!

2012-04-11 @ 23:08:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: