isabellbrandstrom

2012-04-05
19:08:08

Nytt sommarjobb

Jag har sagt ifrån mig jobbet på hemtjänsten! Jag har inga problem med jobbet i sig, men jag kände för att prova något nytt denna sommar. Särskilt då jag inte kommer ha tillgång till bil detta år, vilket gör det i princip omöjligt att jobba på hemtjänsten. Förra året blev det en hel del sura miner från mina kollegor då de tyckte att jag lånade hemtjänstens bilar lite för ofta, så jag vill inte veta vilken stämning det skulle bli om jag skulle vara utan egen bil en hel sommar. Sedan skulle det heller inte fungera att cykla då procapita-systemet de nyss börjat använda inte tar hänsyn till restiden mellan brukarna och systemet kan heller inte planera ihop scheman så att det är nära mellan de brukare vi ska besöka. Rätt osmidigt system tyvärr.

Istället har både jag och M haft tur och fått jobb på ett litet företag som sköter försäljning och distribution åt mindre bagerier och tillverkare, de är alltså återförsäljare som tar in varor och säljer vidare. Så det blir kontorsjobb för mig denna sommar, känns riktigt roligt att få prova på. Jag kommer till största delen sköta försäljning, men även lite inköp, lagerarbete och diverse annat som hör till. Lite nervöst känns det då jag och M kommer driva företaget ensam i fem veckor, det är ett väldigt stort ansvar. Men med två veckors inskolning tror jag ju faktiskt att vi kommer ha tid att lära oss allt vi behöver. Så det kommer gå bra.


Kommentarer:
#1: Teresa

Åhåå, men varför blev de sura när du behövde låna hemtjänstbilen? jag menar, är det inte det bilarna är till för? Jag vet inte riktigt hur det funkar. När jag jobbade inom hemtjänsten så fick jag ta de närmaste turerna och springa eller cykla :P



Men det kan vara skönt att testa på annat, som variation i livet, få tänka på ett annat sätt eller få nya rutiner :)



2012-04-05 @ 20:21:59
#2: isaflisa

Jo, bilarna är till för att användas, men det finns endast tre styckna och det finns ca 10 personer som jobbar under dagarna så därför måste uppdelningen av dessa vara jämna för att det ska vara "rättvist". =P

Procapita-systemet är inte tillräckligt avancerat för att kunna räkna ut de närmsta turerna och lägga dessa på en särskild person, och det skulle ta för mycket tid för att hinna tjata till sig de närmaste turerna varje morgon, särskilt när jag inte har deligering på insulin och inte kan byta med vem som helst heller.



Enda sättet jag kom på som skulle kunna fungera är att köpa en EU moppe och tuffa runt på. Det skulle fungera. Men då känns inte det så roligt heller de dagar det regnar. Sedan kostar ju moppen lite grann också.



Så jag är riktigt glad att jag fått det nya jobbet. och ja, skönt med lite variation =)

2012-04-06 @ 00:14:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: