isabellbrandstrom

2012-08-01
19:33:08

Strömavbrott och bär

Var utan ström när vi kom hem idag. Vad gör man då när man inte kan laga mat vid spisen?.... Jo man grillar! Blev därför burgare och grillkorv idag. Jättegott! Hade till och med sysselsättning för resterande tid strömmen var borta. Världens bästa svärmor hade nämligen lämnat 9 liter jordgubbar hos oss som hon plockat i Överå. Så nu har vi rensat och satt in 8 liter jordgubbar i frysen och ätit sista litern till efterrätt. Nu börjar dock frysen bli väldigt full.. I helgen var jag och plockade 5 kg hjortron med morfar som också trängs där inne (alltså bären trängs i frysen, jag har inte min morfar i frysen) Sedan har jag stora planer med blåbärsplockning, hallon och kantareller... Jag skulle ha behövt en frysbox känner jag.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: