isabellbrandstrom

2012-02-08
01:28:14

Fullmåne

Ligger klarvaken och bara vrider och vänder på mig men somnar inte. Jag koncentrerar mig på att blunda men en stund senare är ögonen vidöppna igen och jag ligger och tänker och funderar, filosoferar om den gångna dagen, dagen som ska komma, planerar veckan i huvudet och reder ut tankar. Det är i några dagars period per månaden som jag har svårt att sova på nätterna, i natt är en sådan natt. Det är nämligen fullmåne ute. Jag vet inte vad det är för särskilt med fullmåne men på något sätt påverkar den människor. Det är inte bara jag som får svårt att sova under fullmånen. Visste ni att även antalet våldsbrott ökar när det är fullmåne, några blir aggressivare och några får svårt att sova. Jag har en teori om att det är kvar sedan urminnes tider när vi alla var jägare. När det är fullmåne ute är det ljusare ute och därför en bra natt för jakt. Kan vara så? Vad tror ni? Påverkas ni av månen?

Jisses, nu är det snart bara fyra timmar tills väckarklockan ringer. Bäst jag försöker sova igen. Godnatt!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: