isabellbrandstrom

2012-02-16
00:48:03

Ingen redovisning imorgon?
Både positivt och negativt.. Har hela veckan varit bombsäker på att det är torsdag förmiddag vi har redovisning på våran självständiga uppgift i 2 dim. Nu har jag suttit i 14 timmar i sträck för att hinna så klart som möjligt med min oljemålning till imorgon. Men så kollar jag på schemat och ser att det inte är förrän fredag som redovisningen är... Gah! Jag stannade till och med hemma från föreläsningen i konsthistoria i tisdags för att hinna arbeta på uppgiften.
Men det positiva är ju nu att jag hinner göra den helt färdig innan redovisningen, och att jag får sovmorgon imorgon. Har bara fått slita arslet av mig lite i onödan idag.

Uppgiften är att ta tre foton på vardagsföremål i hemmet som representerar oss själva, sätta ihop dessa till en bild och främmandegöra föremålen, och med hjälp av inspiration från en konstnär skapa ett alster på en pannå som är ungefär 30x30 cm.

Jag tog ett foto på katterna, ett foto på ett scrappat kort och ett foto på min favoritsjal, dessa byggde jag ihop i photoshop. Jag har sedan ritat upp motiven på en pannå och lagt till lite dekor med inspiration från en konstnär som arbetar i lite "shabily romantic" stil. För att främmandegöra motiven fick Elsa lite färger av en tiger och Birger fick bli en räv, sjalen gjorde jag med mörkare färger och kortet med lite brunare nyanser.
Här är den photoshopade bilden jag satte ihop, så fort jag är helt klar med målningen får ni se den med.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: