isabellbrandstrom

2012-02-04
13:27:09

Dumma katter och kyla
Mår bättre idag efter en feberyr gårdagskväll, frös och svettades om vartannat. Stoppade febern med en ipren vid 39 grader och lyckades somna efter det. Tror att min snorproduktion ligger någonstans vid ½ dl/timme. Snyter mig varannan minut, törs inte låta snoret gå bakvägen och riskera att dämma igen biholorna igen. Jag tror nämligen att jag lyckats fräsa ut det värsta av bihålsbesvären från igår. Huvudet spränger inte lika intensivt längre iallafall. 

Idag går jag inte en meter utanför dörren, minus 30 grader!? Inte okej. Men Birgerbusing ville absolut ut, gnällde och kraffsade på altandörren. Självklart öppnade jag, han var ju faktiskt ute hela 20 minuter igår så tänkte att jag kan låta honom prova. Men kylan slog emot honom och han satte sig ner och velade, jag puffade honom mot dörren för att han skulle bestämma sig innan mina fötter skulle frysa fast i dörröppningen. Då bestämde han sig för att tvärvända och stanna inne, tänkte väl det. Istället gick han och la sig uppe på det jättevarma kökselementet och jäste... Alltså va, vilken kontrast? hade han hoppats på 30 plus och sommar ute idag eller? han gissade bara fel med sådär 60 grader.. Dumma katt!?
Elsa är inte så mycket klokare hon heller, tjockisen tror att hon är en liten lätt kattunge fortfarande och försökte klättra i tvättställningen igår, nu sviktar tvättställning åt alla håll och kläderna är full av hår. Hon är stor Elsa, inte bara tjock, hela hon är grov och storväxt, det märks att hon har delar av Main Coon i sig.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: