isabellbrandstrom

2012-02-27
14:08:49

Parafras

Jag har äntligen valt ut ett konstverk till parafrasövningen som är nästa uppgift i utbildningen. Jag har googlat och kollat i konstböcker i timtals, en bild fastnade jag för och skrotade flera gånger om men nu har jag äntligen bestämt mig för den. Och jag är nöjd med mitt val.

Målningen heter "Girl before a mirror" och är skapad av Picasso 1934.

Jag ska göra en temaparafras på den där jag byter ut motivet i spegeln mot fyra ansikten. Jag tänker situerad identitet och gör som ett självporträtt av mig. Flickan som kollar i spegeln ska jag göra om så hon liknar mig och ansiktena hon ser i spegeln är mina situerade identiteter i olika sociala fält.

Jag vill behålla Picasso's målningsstil och de kubistiska även i det jag förändrar och har nu gjort en skiss som är väldigt inspirerad av Pablos sätt att måla ansikten.

Nu har jag ikväll på mig att färglägga min skiss och leta tyg att grundera på. Det blir en större tavla denna gång. Det här ska bli kul! Jag är otroligt inspirerad och peppad.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: