isabellbrandstrom

2012-02-26
19:09:46

Trerätters
Middagen igår på Hamnkrogen i Härnösand var helt fantastisk. Jag blir så lycklig av god, vällagad mat att jag var nära att börja grina medan jag åt. Kan verkligen rekommendera den restaurangen, särskilt deras hjortytterfilé, jag älskar hjort! mums. Själva uppläggen av maten var inte heller att klaga på om man säger så.

Till förrätt tog jag en klassiker skagentoast med löjrom och plocksallad (fegt val jag vet, men det är min favorit-förrätt så jag kunde inte motstå). Hade dock så brottom att hugga in att jag inte hann plocka fram kameran innan det var tomt på tallriken:

Men huvudrätten avnjöt jag länge och väl, jag åt grillad hjortytterfilé potatiskaka, kantareller och vittryffelmousse samt glöggreducerade steklökar och svartrot såhär såg det ut:



Var proppmätt efter hjorten men kunde inte hejda mig från att beställa in efterrätt på detta Knäckpannacotta med punchkokt päron och hembakat rullrån:


Rullrånen var dock slut så jag fick något liknande istället.


M's oxfilé planka


Johans Chokladmousse


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: