isabellbrandstrom

2012-01-10
02:28:24

Malar

Ja, malar är vad detta inlägg kommer handla om, moths på engelska. Visste ni att det finns arter av malar som kan bli upp till 30 centimeter! Men de vanligaste verkar vara runt sju centimeter. Vi har väldigt små malar i Sverige, tack gode gud för det.

Dessa vingbeklädda insekter som både fascinerar mig men samtidigt skulle kunna skrämma mig till döden. Jag har en fruktansvärd fobi för dessa flygfän men samtidigt kan jag ligga och googla fram och förundras av bilder på dem till sent in på natten, som i detta fall.

En sida av mig tycker att dom är vidriga och skräckinjagande medan en annan sida av mig vill tatuera en mal på skuldran. Det är någonting med dem som jag inte kan sätta fingret på, jag blir tokig för att jag inte kan bestämma mig för om jag hatar dem eller älskar dem. deras otäcka skepnaderna som skrämmer mig förvandlas till konst och plötsligt är dessa insekter vackra skapelser i mina ögon. Det låter säkert dumt men jag kan inte förklara det bättre än så.

Haha, ni får tycka att jag är knäpp, jag själv tycker att detta är helknäppt! Hur kan man vara vansinnigt fascinerad av sin största fobi?

Ursäkta kvalitén på några av bilderna, allt är taget ifrån google


Kommentar:
#1: Anonym

En såda stor mal var hemma hos mig förra veckan! Tro mig den var jätte stor och det var första gången jag såg en! Blev skit rädd, det finns tydligen... men dom är sällsynta tydligenn

2012-08-06 @ 10:46:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: