isabellbrandstrom

2012-03-26
12:45:11

Arga lappen
Idag har jag fått lov att lämna en sån där "arg" lapp till våra grannar på övervåningen. Lördagmorgon såg vi nämligen att någon suttit ute på bron och ätit och därefter lämnat kvar en porslinstallrik med mat, en trocadero och ett tomt paket vita marlboro. Det har nu legat där sedan dess och sett äckligt ut, men det är inte min uppgift att ta reda på det så jag fick skriva en lapp som jag nu lämnat i deras brevinkast. Får hoppas att detta hjälper.

Hej grannar!

Jag tycker synd om er eller den stackaren av era vänner som har fått sitta utelåst, i kylan, ensam och käka mat mitt i natten.  Inte fick han/hon i sig så mycket heller så alla rester ligger utspridda så att kråkorna och skatorna också skulle få äta, vilken vänlig tanke.

Dock har nu maten legat där utanför dörren ett tag och blivit gammal, så att inte ens fåglarna vill äta mer av den. Skulle därför vara väldigt tacksam om ni kunde städa upp det ni/era vänner har lämnat. Det skulle se lite trevligare ut.

Tack på förhand

I Brändström

 


Såhär ser det ut utanför


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: