isabellbrandstrom

2012-05-02
21:32:20

Förlåt

Är otroligt dålig på att få iväg några inlägg nu. Tiden och orken räcker inte till. Fullt upp med praktiken och VFU rapporten, vara förkyld, umgås med vännerna, träna, sköta hemmet och hinna med allt annat som dyker upp i tid och otid. Kommer troligtvis inte bättra mig här i bloggen heller förrän någon gång efter Kristi Himmelsfärdsdag. Då först kommer det mesta förhoppningsvis att lugna ned sig.

Hade sjukt roligt på sista april iallafall tillsammans med Mickan och grabbgänget. Trots min lilla förkylning jag haft under denna härliga långhelg har jag kämpat på så gott jag har kunnat och övertalat mig själv att jag inte alls är förkyld. Har tagit på krafterna vill jag lova, så jag får fortsätta i samma anda att kämpa.

Imorgon efter jobbet ska jag göra stan med Anneli och på fredag kommer min kära syster Sandra och stannar över helgen. Jag ska virka iordning hennes dreads som jag lovat att jag ska göra i mer än ett års tid nu, men det har aldrig blivit av. Nu äntligen tar vi tag i saken och gör dreadsen sommarfin :) ska bli helmysigt att få vara bara hon och jag en hel helg! Det har nog inte hänt på flera år.

Mina kompisar rådjuren är tillbaka igen förresten, de gick förbi utanför köksfönstret och tittade in för några minuter sedan, lika oskygg som vanligt.
Har även en ny vän som sprang omkring här runt knutarna för några dagar sedan, en troligtvis vingskadad havstrut, han kan inte flyga. Johan H försökte fånga honom och avsluta hans plåga, men måsens ben var det inget fel på, han sprang otroligt fort för att ha så korta ben och kom därför undan. Håller tummarna på att vingarna återhämtar sig så han kan flyga igen.

Nu värker mitt huvud utav ångorna från svart sprayfärg. Har fått uppdrag av svärmor att göra nya katt-skyltar. En har jag lyckats göra klar, men den andra får nog vänta några dagar tills nästa gång jag har en kväll att undvara. Får se när det nu blir.

Sängdags nu, Natti natt!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: