isabellbrandstrom

2014-02-06
21:35:53

Timvikarie

Det fanns mer vikariearbete än jag trodde i Övik. Det är bara att välja och vraka. Det känns tryggt men samtidigt är det lite jobbigt att inte veta vart jag ska vara varje dag. För mig som gärna vill planera i förväg och ha koll på läget blir det lite ovisst. Men det kommer nog bli lättsammare när jag jobbat ett tag och har koll på de flesta arbetsplatser jag pendlar emellan. Fogarna håller sig i skack trots att jag står upp mest hela dagarna däremot blir jag så trött att jag måste sova en stund när jag kommer hem för att jag ska orka med kvällen. 

Snart i v 23 nu och Elliot (SURPRICE its a boy! ;D ) sparkar mer än vad han sover i magen och han blir starkare för varje dag. Det är med en uns panikartade känslor jag tänker på hur stark han kommer vara mot slutet och hur hårt han kommer kunna sparka mot mina revben.. O.o' 

Kommentarer:
#1: Sofia

Det behöver du inte vara nervös över ;). Tänk på att han växer och får mindre plats där inne. Så även om han blir starkare så blir rörelserna annorlunda och mer buffiga ju längre du går! Sen är det ju inte jätteskönt att få en fot eller arm in i revbenen eller på kisseblåsan oavsett ;).

Svar: Haha ja det är sant du har nog rätt Sofia. Men jag hört om kvinnor som faktiskt fått brutna revben av att bebisen har sparkat inifrån så jag får hoppas att det är extremt ovanliga fall!
Isaflisa

2014-02-07 @ 12:23:33
#2: Sofia

Vaa?? Har jag aldrig hört talas om! Måste vara extremt ovanligt ja ;). Håller tummarna att det inte blir så för dig! *haha* ;)

2014-02-07 @ 20:28:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: