isabellbrandstrom

2014-06-23
10:47:25

Truga mat och midsommar
Klockan är 11 på morgonen och Elliot ligger nu och sover i min famn. Det är urmysigt och jag är tok-kär och glömmer bort hur trött jag är. Bebis har nämligen vaknat för att äta en gång i timmen sedan klockan 3. Jag är lika lycklig ändå men det är typiskt att det ska vara så svårt att truga i barnet mer mat vid varje matning så att han sover längre, men trötter bara somnar efter fem minuter än fast mamma nyps i kinden och petar i mungipan för att han ska fortsätta äta. Tröttare onge får man leta efter. Han äter ungefär 15 minuter på tre timmar och många gånger lyckas jag få i honom det innan han somnar så att han klarar sig i tre. Men så tappar vi rutinerna ibland och får kämpa för att hitta tillbaka till dem. Men jag är tacksam att det bara är vissa nätter och att det bara är ibland som vi tappar rutinerna. Han hade ju kunnat haft kolik och skrikigt hela nätterna istället så det hade kunnat vara hundra ggr värre.  Sedan är han ju fortfarande bara 2 veckor idag så jag ska nog låta bli att ha så höga krav på min lilleman <3

Midsommar var riktigt trevlig med god mat och härligt sällskap. Alldeles lagom för oss. Det är  väldigt spännande hur allting förändras. För några år sedan ville man gärna ha en så stor fest som möjligt, bjuda alla man känner och stoja och dansa natten lång. Men inte längre. Nu föredras sällskap av barnfamiljer där de som stojar och dansar är barnen. Livet förändras och skönt är väl det! ;)

Mammas godis!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: