isabellbrandstrom

2014-09-18
10:44:54

Höstaktiviteter och fruktansvärda bröst
Nu är hösten här och vi fyller dagarna med roliga aktiviteter. Babysim, babysång, babyrytmik, mammaträffar och lunchdejter hit och dit! Jag har även tabataträning två gånger i veckan där Lelle-plutt tycker det är riktigt roligt att titta på då mammsen och mormor plågas. Och nästan varje dag promenerar vi ner till stan med bärsjalen. Lelle gillar inte vagnen för tillfället och sjalen verkar vara det enda sättet att få honom att sova mer än 40 minuter i streck. 

Det verkar vara rätt ovanligt med sjalbärande i Övik. Har iallafall inte sett någon fler än jag som bär omkring i stan. Många verkar även förvånade och nyfikna och kommer med positiva kommentarer. Den enda negativa kommentaren jag hittills fått var igår. Jag går över från port9 till Oscarsgallerian och 3 meter bort så ropar en gubbe: "Vilka fruktansvärda bröst, såå fruktansvärt" Han misstog alltså min sjalade bebis för att vara ett par enorma bröst och måste ha missat helt att "brösten" hade både en mössa och två fötter! Jag valde dock att inte stanna och ifrågasätta mannen eftersom jag tar för givet att någon gör ett sådant misstag på 3 meters avstånd måste vara full/alkis eller drogpåverkad eller bara vara störd i huvudet som öppet kan kommenterar någons "kropp" på det viset! 

Snygga bröst va!?


Kommentar:
#1: Sofia

Hahahahaha det var det roligaste ikväll! Hahaha hade nog brutit ihop om någon sagt så till mig! Hahahaha ;)

Svar: Ja eller hur Sofia ^.^ hahah jag fick verkligen stanna upp när jag kom innanför dörrarna på Oscarsgallerian för att reflektera över vad jag hade hört och började nästan skratta när jag konstaterade att han verkligen sagt så!
Isaflisa

2014-09-24 @ 22:07:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: