isabellbrandstrom

2011-08-22
17:55:38

Övernattning i spökprästgården vid Borgvattnet
Hemma igen efter att ha övernattat i prästgården i Borgvattnet tillsammans med Anna, Emma, Petter, Malin, Eva och deras tre hundar. Jag är övertygad om att huset är hemsökt. Ni får bestämma själv om ni vill tro det eller inte.
  • Steg i trappen
  • Dörrhandtag som öppnas
  • Dunsar från nedervåningen
  • Höga smällar utifrån
  • Gungande från gungstolen
  • Kyliga vindpustar
Med mera, är saker vi fick höra/känna under kvällen/natten. Även en sak som att Anna stängde dörren till blå rummet innan vi gick och la oss, men när Eva och Malin klev upp och gick på toa stod dörren på vid gavel och när vi vaknade dagen efter var den stängd igen.

Har sovit riktigt kasst under natten men det berodde mest på att Anna och jag delade en 90's bädd i ett litet rum tillsammans med Malin, Eva och hundarna så det blev både trångt och varmt.
Vi tittade i gamla gästböcker och där kunde man läsa otroligt mycket mer saker som hänt, även den guidade turen gjorde oss lite dallrig i benen. Några av de saker som hänt tidigare:

  • kvinnogråt o barnagråt
  • okända röster
  • sittmärken i sängarna
  • folk har blivit lätt knuffad på väg ner för trappen
  • takkronor som gungat
  • tavlor som skakat
  • den gråklädda damen som går omkring
  • två katter och en hund stryker runt
  • tre damer som sitter och gråter i en soffa
  • Orber och vålnader som fångats på bild
Och mycket, mycket mer sägs ha hänt. Det sägs även vara en 8 år gammal pojke som kryper ner tillsammans med dig i sängen och viskar mamma, andar som stryker en över håret när du ska somna eller sätter sig i ditt knä eller på sängkanten.
Här kan du gå in på prästgårdens hemsida och läsa mer



Prästgården



Gammal vevtelefon


Vi valde att spela yatzy istället för att sitta och skrämma upp oss med spökhistorier


Walter 8 år, lite otäck tavla för det spelar ingen roll vilken vinkel man fotar från så ser det ut som pojken tittar rätt in i kameran.





Kommentarer:
#1: Sofia

Men gud! Varför vill ni sova över på ett sådant ställe? Jag är skitskraj för spöken så hade aldrig överlevt en natt där.

Usch vad hemskt!

2011-08-22 @ 20:44:41
#2: jeppe

jag älskar spöken jag är 11 år jag skule vilja ha tips på sona pogram jag vett det okända och andar finns dom jag har inte set hemsökta hus mote ha premum då och ghost hunters vet jag men ej set

2011-11-28 @ 09:51:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: