isabellbrandstrom

2011-08-03
19:37:56

Världens åskoväder i Billsjö! Två personer blev träffad av blixten
BLIXTAR, DUNDER OCH BRAK
Den värsta åskstormen EVER drog in över Billsjö i eftermiddag! Både Svärfar och Svärmors bror fick elektrisitet genom kroppen när en åskblixt slog ner i huset. Helt sjukt.. Man tror att man är säker inomhus men icke.. Hampe hade stått med händerna i vattnet som forsat in i källaren utav det kraftiga regnet. Han kände det som om någon slog iväg armen på honom och han höll på tappa medvetandet och hela rummet lös upp. Åskan slog ut Telefonerna, en tv apparat och strömmen for.

Vilken tur att jag inte hann dit!  Jag hade blivit livrädd. Tänkte åka dit efter jobbet men M ringde och stoppade mig. Han sa att huset vibrerade och det inte bara dundrade utan det small som explosioner. Regnet vräkte ner så det var omöjligt att se någonting utomhus och Ullas skottkärra blev vattenfylld på bara en liten stund.
Jag brukar tycka att det är rätt mysigt med åska, men de där skulle nog ha gjort så att jag blivit åskrädd för resten av livet, vill inte ens tänka vad som skulle hända om man duschar när blixten slår ner.





ÄNDRADE PLANER
Ändrade planer utav de ändrade planerna.. shit vad alla planer bara förändras, inte nödvändigtvis till det sämre.. men.. inte som planerat om man säger så.. Tror jag ska sluta planera och bara följa med och se vad som händer från och med nu. Nu ska jag berätta i efterhand vad jag har gjort istället för att berätta vad jag ska göra. 

Inte bara idag utav åskan utan även igår blev det ändrade planer..
För igår skrev jag att vi skulle till Billsjö för att äta surströmming och fiska. Men planerna ändrades och istället badade vi i Billsjö och kastade wabooba och jag åt stuvade makaroner och korv iställlet för surströming (inte mig emot). Efteråt var planen istället att åka iväg med Sofie på våran första scrapbookingträff med higcoast scrap så jag begav mig hemmåt. Men väl hemma kom vi på att Sofies lillasyster Wilma som tänkt följa med oss inte når över åldersgränsen för träffen så vi fick ställa in.
Istället bestämde vi oss för att scrappa hemma hos mig. Men sedan ändrades dom planerna också och vi bakade snickerkakor och spelade bowling på kinecten istället. Fast lite scrap hann vi med mot slutet av kvällen ändå. 



Här har jag börjat på en ny beställning av ett kort


 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: