isabellbrandstrom

2011-12-07
19:10:54

Klippte mig i handen
Det är inte min dag idag! Eller inte min eftermiddag rättare sagt. Slutade från praktiken klockan tre och tänkte bara hinna med att klippa av en tråd till min virkning innan jag skulle kila till bussen. Är inte så van med att använda vassa saxar så fort var det gjort så hade jag klippt mig i handflatan, inte så stort blev det, ca en cm långt och en halv centimter djupt men jäklar vad det blödde. Tryckte fast ett plåster och sprang mot bussen. Jacket från saxen var dock lite jobbigt placerat så plåstret kunde inte riktigt täcka allt så jag fick dra på mig vantarna för att jag inte skulle bloda ner omkring mig.

Väl hemma så fick jag vända i dörren för att hämta ett paket åt M på hemköp. På affären märker jag att jag inte har M's Körkort med mig så det var bara att åka tillbaka för att hämta det. Hemma hittar jag inte kortet någonstans och får panik eftersom M behöver legitimation imorgon för att få skriva tenta och då är det inte bra om jag har lyckats slarva bort det. Springer ut och letar i bilen och tillslut hittar jag det i min ficka. Åker till affären och hämtar ut paketet och skyndar hem igen lagom less på livet.

Sätter mig vid datorn för att beställa några böcker och har självklart glömt bort inloggningen till Adlibris. Inte lätt att skaffa en ny användare när ens uppgifter är upptagna.

Känner för att kasta in handduken och gömma mig under täcket resten av kvällen.

Eller så piggar upp mig själv med att kolla runt på saker som jag har skrivit upp på önskelistan till tomten


Lila glansiga prydnadskuddar till sovrummet


Kaffekoppar, fast gråa (cirrusfärgade) höganäs



Vattenkokare som rymmer 1,7 liter eller mer





Röda höga gummistövlar med vita detaljer



En sån här äger jag, men hade gärna velat haft en till, gärna en lila så den matchar fint i badrummet. såg en på kicks i somras men har ingen aning om den finns kvar



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: