isabellbrandstrom

2011-12-16
20:50:46

Lilla julafton

Nu förbereder jag för fullt inför morgondagens Lilla Julafton med vännerna. Vi ska ha ett knytkalas och äta julbord. Jag hade velat säga att det är en tradition men eftersom det inte blev av förra året så räknas det inte riktigt som det ännu, annars så skulle det ha varit tre år i rad nu.

Iallafall så kokar nu julgodiset på spisen, filmjölkslimpa gräddas i ugnen och M's romröra står och gottar till sig i kylen. Imorgon ska jag skära upp rökt och gravad lax, koka potatis, göra ägghalvor och blana.. Hoppas att jag inte glömt något av mina uppgifter nu..

När jag var liten gillade jag nästan ingenting av det som stod på julbordet. Det enda jag åt från julmiddagen var i princip tunnbröd med ägg. Jag var otroligt petig i maten, åt ingen fisk, och gillade varken köttbullar eller prinskorv, lutfisk finns det en fin historia om där jag och mina syskon låg och kräktes på köksgolvet, (inte utav vinterkräksjukan) men det tar vi en annan gång.
Iallafall har jag lärt mig äta mycket mer vid det här laget och tycker numera om julbord. Imorgon ska ni få se bilder på vad i julbordet jag gillar bäst.

Vilka är era favoriter från julbordet?


Kommentar:
#1: Sofie

Inte alls avis! Vill också äta julbord :/

2011-12-16 @ 22:48:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: