isabellbrandstrom

2011-02-08
18:36:36

Beslutsångest
Angående lägenheten som jag berättade tidigare om att vi skulle åka och kolla på.. Jag tänkte vänta med att berätta om den tills jag och M bestämt om vi vill ha den eller inte. Men vi kan inte bestämma oss. Det finns både positiva och negativa saker med lägenheten.
Positiva saker: Lägenheten är fräschare än våran, högre i tak, större kök, gräsmatta och bärbuskar utanför verandan på baksidan, 1000kr billigare månadshyra

Lägenheten är en köpeslägenhet som ligger ute för 35 000... Jättebilligt!! Men av den anledningen att tanten som bott där har flyttat och står nu med dubbla hyror och vill därför bli av med lägenheten så fort som möjligt.

Negativa saker är därför att det verkar vara svårt att bli av med lägenheterna där, så när vi inte vill bo kvar och inte har tid att vänta i ett halvår eller mer så finns det en risk att man måste sälja den för 1kr i värsta fall.. om man ens får den såld då.. och då hamnar man själv i läget med dubbla hyror. RISK

Sedan gillar M inte att lägenheten är mitt emot sågen i Domsjö. Inget fint läge direkt.

Men jag vet inte.. gillar verkligen lägenheten i sig, så frågan är om man ska låta bli att bry sig om läget och ta risken.

What to do?

Verandan till lägenheten


Kommentar:
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: