isabellbrandstrom

2011-07-12
17:58:27

Slipper vattna i trädgården
Regn! Äntligen! Jag har längtat efter regn och åska. Det har varit så varmt o kvavt i luften senaste dagarna att det knappt gått att sova. Nu hoppas jag luften blir bättre så jag slipper vakna i mina egen svettpölar och så att jag kan andas medan jag är ute och springer (eller ja, än har jag inte tillräckligt bra kondis för att det ska vara helt problemfritt, men man kan ju låtsas)

Skönt att slippa vattna i trädgården också. Såhär ser det ut just nu:


Mynta, citrontimjan, röd basilika, oregano och persilja


Min älskade tomatplanta med körsbärstomater,
undrar bara när det är dags för dem att bli röd, har cirka 20 gröna tomatisar nu


Råkade så lite för många salladfrön så plantorna trängs "lite" nu, säg till om du vill ha några salladsblad! jag har så det räcker och blir över. Det andra som växer där är sockerärtor


Här har jag planterat tolv potatisar. Är det någon som vet hur plantorna ska se ut när potatisarna är "fullvuxna"?


Rabarber är också bara att säga till om det är någon som vill ha några stjälkar. Kanske jag ska baka rabarberpaj till nästa syjunta?


Kommentarer:
#1: Ingela Brändström

Potatisen ska iallafall ha blommat först. Färdigt har de nog inte vuxit förrän i slutet av augusti.

2011-07-12 @ 20:04:39
#2: Isaflisa

Aha, okej! Men mamma? Har du några skott över från den där silvriga hängblomman eller vad det nu är? Jag skulle vilja plantera dem i korgen, tror att det skulle bli fint =)

2011-07-13 @ 15:00:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: