isabellbrandstrom

2011-05-22
12:01:39

Birgers favoritfärg
När Birger var liten var hans favoritfärg gul. Han lekte främst med de gula leksakerna. Men nu när han är stor börjar jag misstänka att han har en ny favoritfärg.

Vid Påsk fick jag med mig hem tre stycken fjäderband, ni vet sånna som brukar sitta på godisäggen. Två gula till Birger och En rosa till Elsa tänkte jag. Elsa har knappt rört någon av dem, hon är inte lika förtjust i fjädrar som Bibbe är. Ändå är det bara en av de tre leksakerna som har legat framme på hallmattan varje dag än fast jag ständigt städar tillbaka den till leksakskorgen.  Den rosa! Birger tar fram och leker med den varje dag. När jag tänker efter så var han ju också väldigt förtjust i den Rosa fluffga princesskronan jag köpte inför maskeraden den som Sofie fick ha på sig istället.

Jag ska köpa några nya leksaker och utforska mer om detta verkligen stämmer eller om det är en slump. Jättegulligt ifall det verkligen är så att han gillar rosa.


Den rosa ser bra mycket mer maläten ut


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: