isabellbrandstrom

2011-05-23
14:02:05

Tjuvar i lägenheten
Har haft tjuvar här idag, två styckna, de smet in altanvägen, hörde dem medan jag satt vid datorn. Jag visste att Birger och Elsa var ute men hörde att det tassade i hallen. Lyssnade en stund och hörde att det började knapra ljudligt. Jag hoppade fram och tog dem på bar gärning där de stod och gluffsade i sig kattmat. Jag vrålade och ut sprang de pälsbeklädda rånarna med svansen mellan benen.
När jag inte har tagit tass med fräcka skurkar idag så har jag både varit duktig och dålig med skolarbetet. Jag har endast gjort en punkt utav de viktiga jag hade under dagen idag.. det är dåligt. Men istället har jag gjort bort alla mina restuppgifter från denna termin! Har gått och haft ångest över dem länge än fast jag vetat att det går fort att göra dem. (varför är man så dum att man inte gör bort allt i tid så slipper man den onödiga ångesten från arbeten som egentligen bara är att skicka in)
Något annat som är fantastiskt idag är att klockan bara är två! Vanligtvis brukar klockan vara runt 6 när jag har jobbat såhär många timmar. 

Galet vad man tjänar tid på att kliva upp tidigt! (synd att jag har så dåligt minne att jag glömmer bort det på morgonen när jag är trött)


Mina prydliga kissar stjäl inte mat av sina vänner så varför ska deras vänner komma hit och stjäla, eller har birger och Elsa hamnat i fel umgängeskrets tro?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: