isabellbrandstrom

2011-05-02
18:19:38

Trattkatt
Elsa pälsa är kastrerad idag. Jämfört med Birger kom Elsa hem relativt pigg. Däremot var hon inte förtjust i taggtråden hon hade på magen, blev riktigt orolig när hon tog tag med tänderna och slet i stygnen så att det började blöda.. Provade klippa hål i en papptallrik och trä den över huvudet på henne.. ungefär 30 sekunder tog det innan hon sparkat av sig den och börjat slita i såren igen. Kastade mig in i bilen en kvart innan veterinären stängde för att skaffa en tratt men märkte förtvivlat när jag kom dit att jag glömt börsen hemma. Kastade mig in i bilen igen och tok-körde tillbaka, magnus kastade ut börsen genom fönstret till mig och med nöd och näppe hann jag tillbaka och kunde köpa tratten. 


Nu ligger mammas hjärta i sängen och sover iallfall. Stackars liten!



Kommentarer:
#1: Ingela Brändström

Stackars liten.

2011-05-02 @ 18:31:26
#2: Mickaela

Fick ni inte en tratt på en gång? Det ska man ju ha när honkatter kastreras? Och när det opereras med stygn?

2011-05-02 @ 20:28:40
#3: Isaflisa

Nä det fick vi inte.. =/

2011-05-02 @ 21:51:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: