isabellbrandstrom

2011-11-22
16:19:22

VFU och potatis
Trivs jättebra på VFU:n men längtar tills jag får ha min egen slöjdsal och mina egna elever. Jag har svårt att ta över lektionerna när jag ständigt känner mig som lärare nummer 2 och eleverna ser mig också som lärare nummer 2. Jag vill vara lärare nummer 1, den som eleverna känner bäst och därför vänder sig till. Jag längtar tills jag får börja följa klasser på riktigt så att jag kan lära känna dem så jag ser hur jag kan hjälpa dem på bästa sätt.

Jag har fullt upp! när jag kommer hem efter jobbet planerar jag lektioner och funderar på rapporten jag ska skriva och när jag inte gör det har jag fullt upp med med min fritid.
Har varit på SPA avdelningen på Paradiset med mamma. Har haft Tupperwareparty, varit på födelsedagskalas och mycket annat.  Och får jag en lucka någonstans utöver detta så passar jag på att känna lugnet och vila för att orka med.
Tufft när man inte är van att ha fullt upp. men så fort jag vänjer mig så kommer blogginläggen dyka upp lite oftare också, jag lovar!
Idag är det lektionsplanering som gäller. Jag ska hålla genomgång för alla 8:or och 9:or om bygdebroderier. Yay! Närå, jag tror att jag kan lyckas inspirera eleverna att tycka att det verkar intressant. jag hoppas det iallfalll.
Nu ska jag fortsätta med matlagning. Potatis och korv står på menyn. Mums, min favorit, men M:s värsta.


Hittade något mycket intressant nere i källarn där potatisen bor.


Detta hittade jag.. Hade ingen aning att pilarna på potatisen får eget liv och försöker ta över världen om man inte stoppar deras tyranni i tid. Pilarna klättrade upp för träväggarna, har börjat växa fast mellan trädplankorna och bygger små minipotatisar på sina rankor. Hade jag väntat några veckor till så hade potatispilarna troligtvis tagit över hela källaren. Minipotatisarna ser tillochmed giftiga ut och hade jag inte stoppat dem skulle de nog ha genmanipulerats till köttätande växter, så pass giftiga tyckte att dom såg ut.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: