isabellbrandstrom

2011-09-12
17:42:01

Plastallergi
Plastallergi nå jävulskt! Gjorde flera egna små tester under dagen och jag fick utslag varje gång. Fick lov att rycka av mig plastnaglarna för jag stod inte ut med kliet, det blev bättre men långt ifrån helt bra. Så fort jag kom hem till Övik igen gick jag och köpte nagellacksborttagning, tyvär gick limmet inte bort eftersom jag köpt en acetonfri borttagning. istället klippte jag ner naglarna, filade bort limmet och målade över med ett nagellack. Guu vad skönt när det slutade klia!!

Däremot ville jag ta reda på ifall det var limmet eller själva nagelplasten jag är överkänslig mot så jag gjorde ett test på armen. Limmet visade inga resultat. Däremot provade jag med en ny nagel utan lim som jag försiktigt strök mot ett 5 cm stort område på armen och efter en minut såg det ut som att det var brännässlor jag gnuggat in mig med, kändes så också kan jag lova.

Testade även på M och på honom hände ingenting.

Efteråt gick jag direkt och tvättade händerna tre gånger med tvål och torkade med en ren handduk. Men tydligen fungerar gifterna från plasten ungefär som färsk chilifrukt.. har man väl fått det på fingrarna så går det inte bort på flera timmar än fast man tvättar händerna 20 gånger. Därför har jag nu utslag över båda armarna, ena axeln och ryggen, jo halsen börjar klia nu också. Det bränner, svider och ser förskräckligt ut.

Se bilderna:










Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: