isabellbrandstrom

2012-04-16
12:25:51

Uppkäftig?

Dagarna flyger iväg medan bloggen har stått stilla. Sedan senaste inlägget har jag hunnit med att fira min käre far som fyllde 61 år igår. Jag har hunnit skjuta med gevär på skjutbana, solat till mig lite färg i mitt annars så bleka nylle, jag har scrappat på ett bröllopskort, och idag har jag hunnit med att vara "uppkäftig" mot en av våra lärare.

Mja, det sistnämnda är väl ingen bedrift att skryta med direkt. Jag kunde liksom bara inte hålla mig från att vid flertalet tillfällen ifrågasätta föreläsarens omständiga hantering i InDesign, då jag anser att det finns enklare metoder som blir lika bra, om inte bättre. Jag har ju faktiskt hunnit lära mig väldigt mycket om InDesign under den passerade veckan. Särskilt när jag haft en personlig undervisare som arbetar med programmet dagligen dags i sitt yrke, närmare bestämt min kära mor. Vilken himla tur att jag har haft hennes expertis att förlita mig på då jag inte skulle ha stått ut med dagens föreläsares knapphändiga förklaringar av programmet i fråga. (Måste jag säga att det är samma föreläsare vars tidigare föreläsning jag gav en utläggning om här på bloggen för cirka två veckor sedan)

Nu är jag iallafall på väg hem igen. Tänkte att det var lika bra att smita under fikarasten, skulle jag ha gått tillbaka hade det troligtvis resulterat i fler möjligheter att ifrågasätta läraren. Lika bra att hålla sig borta då jag vet att jag har svårt att hålla truten, hehe.


Kommentar:
#1: Teresa

Ja inte fattar jag varför läraren skulle göra det så krångligt! Nog kan det vara intressant hur man "räknar ut" egna marginaler, men vi har inte all tid i världen ... och när det då finns förinställt :P Knäppt.



Du ska inte känna att du måste svara på kommentarerna, jag är ganska dålig på sånt själv. Vi kan ju svara varandra på skolan istället ;)

2012-04-16 @ 17:59:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: