isabellbrandstrom

2012-04-11
11:52:48

Zorn
Aaah, jag vill till Mora! för där finns Zornmuseet och Zorngården! Hittade ett klipp nu där man får en liten guidning genom museumet, helt sjukt vad denne konstnär är fantastisk.

Har under veckan kollat igenom tonvis av Zorns målningar för att kunna välja ut ett gäng som jag ska använda i en skoluppgift. Vi ska låtsas vara Curator på ett galleri/museum där vi ska sätta ihop och presentera en utställning. Jag har valt att göra min utställning utifrån Anders Zorn, det har inte varit lätt att solla bort konstverk då allt denne konstnär gör är fantastiskt. Men jag har äntligen lyckats välja ut ett gäng somriga bilder nu som jag ska arbeta med. Själva inlämningsuppgiften är att vi ska göra en utställningskatalog/handout till "de som kommer för att titta på utställningen". Bra uppgift tycker jag! Särskilt när jag fick höra att förra årets påsklovsuppgift var att skriva en lång Essä, då känns denna uppgift otroligt mycket mer spännande tycker jag.



Kommentar:
#1: Teresa

Åh, härligt!

Jag tog mig vatten över huvudet tror jag :p Jag tänkte att mitt arbete skulle handla om renässanskonstnärer som målar in sig själv i tavlorna, utan att det är självporträtt. Men så fick lillen och sambon magsjuka och jag hamnade på att sitta hemma och tvätta sängkläder istället.



Jag har alltså inte börjat ännu :S

2012-04-11 @ 23:01:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: