isabellbrandstrom

2012-06-06
19:48:23

Hurra för en bil som fungerar
Waow! vad jag tycker om vår nya bil!!
  • Den låter varken som en motorcykel eller ett reaplan
  • Bromsarna gnisslar inte
  • Det går att lägga i backen utan problem
  • Den har knappar på nyckeln som faktiskt gåår att låsa/låsa upp bilen med
  • Vi behöver inte köra bilen varje dag längre bara för att batteriet inte ska laddas ur
  • Man kan köra på normal varvhastighet utan att bilen börjar hacka sig fram
  • Det går att byta växel utan att bilen tar ett skutt framåt
  • Det går att stänga motorhuven
  • Det går att öppna bagageluckan
  • Bååde AC och fläkt fungerar
  • Det går att släppa ratten några sekunder på raksträckor utan att bilen drar sig mot diket
  • Man behöver inte fylla på kylarvatten varannan dag
  • Den drar inte halva tanken bensin bara av att åka fram och tillbaka till stan
  • Sist men inte minst.. den luktar inte rutten maskburk
... Asså det låter faktiskt lite som om våran förra bil är så illa där an att den gör allt för att dö.. utan styrning drar den sig mot diket, batteriet laddas ur var och varannan dag.. kan man jämföra det med stroke eller? , den blöder kylarvätska, den klagar nå jävulska högljutt och liklukten har redan satt in. Hoppas stackaren hamnar på skroten snart så det blir slut på dess lidande.

Har skickat in slutrapporten nu förresten så jag har jag sommarlov! Fast bara i fyra dagar, för sedan börjar jag att jobba på Norrbröd. Inskolning i två veckor, ledig sista veckan i juni, och efter det kör vi igång på riktigt i fem veckor.


Kommentarer:
#1: Samuel Nordin

Låter ju helfräsht dedär :D

2012-06-06 @ 20:55:59
#2: isaflisa

Ja verkligen, Märker ingen skillnad mellan denna bil och en splitter ny ju ^.^ Visserligen har jag väl inte kört så många splitternya bilar, men ändå!

2012-06-09 @ 19:29:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: