isabellbrandstrom

2012-11-15
07:39:34

November

Det känns i luften, i sinnet, i hjärtat. Snart är den här igen.. årsdagen.. olycksdagen.. den 22/11. Jag känner att det börjar ta på krafterna. Samma visa varje år. Tankarna blir fler och fler och tar upp mer och mer av min tankeverksamhet. Och jag låter dem komma. Jag släpper in tankarna och känslorna för jag behöver dem. Jag behöver dem för att fortsätta bearbeta. Trots att det har gått hela 8 år så är november månad fortfarande en tid för alla minnen. Jag letar minnen, läser gamla texter, rotar igenom alla bilder. Jag behöver känna saknaden och ta mig igenom den. Trots att det är tungt att riva upp allting på nytt så är det en sak jag måste göra för att kunna bädda ner allt i ännu ett år.

Detta år har jag tagit ledigt inför den 22:a. Jag brukar inte kunna fokusera så bra på arbetet den dagen, jag blir disträ och tillbakadragen av att hålla alla tankar och känslor på insidan. Känns som att det är säkrast att stanna hemma den dagen.

Brist på bilder igen.. Här är en skrotskulptur som Örnsköldsviks Hemslöjdsförening hade med sig till en genomgång av återvinning för skolslöjden några veckor sedan. Grymt cool!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: